Bu kitap, öncelikle sınıflarında özel gereksinimli öğrenci bulunan sınıf öğretmenleri için hazırlanmıştır. İlköğretim sınıflarında, Rehberlik Araştırma Merkezleri tarafından “kaynaştırma öğrencisi” tanısı konmamış olan ancak çeşitli nedenlerle gelişim ve öğrenmeleri risk altında olan birçok öğrenci de bulunmaktadır. Bu öğrencilerin akademik başarıları düşük olabilir ve sınıf/okul ortamlarında bazı istenmeyen davranışlar sergileyebilirler. Bu düşünceden hareketle bu kitabın, sınıflarında bu özelliklere sahip öğrenciler bulunan öğretmenler için yararlı olacağını düşünmekteyiz. Kitapta sınıf öğretmenleri, branş öğretmenleri, rehber öğretmenler ve diğer öğretmenler ile idarecilerin kaynaştırma uygulamalarına ilişkin sorunları tanımlanmaya ve bu sorunlara çözümler getirilmeye çalışılmıştır. Her bölümde öğretmene olabildiğince işlevsel bilgiler aktarılmış, sınıf ortamında yapılabilecek düzenlemeler ile öğretmenin uygulayabileceği yöntemler ve teknikler açıklanmaya çalışılmıştır. Her bölümde konuya ilişkin örneklere yer verilmiş, bu örnekler olabildiğince kendi çalışmalarımız sırasında yaptığımız uygulamalar ile gözlediğimiz ve yaşadığımız olaylar arasından seçilmeye çalışılmıştır.
Bir özel eğitim öğretmeni olarak söyleyebileceğim her sınıf öğretmeninin okuması gereken bir kitap. Kaynaştırma öğrencilerine dair bilinmezliği ve kaygı ortadan kaldırmaya olabilir.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
kitabın kalınlığı dışında ayrıntı açısından gayet iyi
Özellikle sınıf öğretmenleri mutlaka okumalılar.
ilköğretimde kaynaştırma hakkında yararlı bilgiler veren bir kitap.bir çok üniversitede kaynak kitap olarak kullanılıyor.
İlköğretimde kaynaştırma eğitiminde yaşanacak bir çok probleme çözüm bulmayı kolaylaştıracak bir kitap tavsiye ederim
Bir özel eğitim öğretmeni olarak söyleyebileceğim her sınıf öğretmeninin okuması gereken bir kitap. Kaynaştırma öğrencilerine dair bilinmezliği ve kaygı ortadan kaldırmaya olabilir.