Davet: Konukseverlik Üstüne Dufourmantelle Derrida’yı Konukseverliğin Sorumluluğunu Almaya Davet Ediyor
Tanıtım Bülteni
Jacques Derrida’nın 1996’da verdiği “Konukseverlik Üstüne” seminerinden iki oturumla birlikte, seminerleri dinleyen Anne Dufourmantelle’in “Davet” başlıklı metni yer alıyor bu kitapta. Kitabın kendisi bir konukseverlik sahnesi gibi tasarlanmış: Derrida o zaman genç bir felsefeci olan Dufourmantelle’in “davet”ine uymuş, kapısını açtığı seminerinin metnini ona teslim etmiş; Dufourmantelle’in metni de Derrida’nın seminerine kitabın kapısını açmış ve baştan sona eşlik etmiş. Jacques Derrida felsefe ve edebiyatın klasik metinleri ile güncel gelişmelere aynı anda başvurarak konukseverliğin yasa ve koşullarını sorguluyor; sadece bireysel değil toplumsal düzlemde de koşulsuz bir konukseverliğin mümkün olup olmadığı, nasıl mümkün olduğu üstüne düşünüyor. Felsefenin hayatın anları ya da olayları üzerine düşünmenin bir yolu olduğunu gösteren bu metinler düşünülmemişi bulup çıkarmak, üstüne düşünmek ve düşündürmek isteyen Derrida’nın felsefesi için de uygun bir “giriş kapısı”.
Kitabın baskı tekniği biraz sorunlu geldi bana, sol sayfalar (Dufourmantelle’in metni) soldan- sağ sayfalar (Derrida’nın konferansı) sağdan devam ediyor. Onun dışında çok önemli bir metin Derrida Émile Benveniste’in “le vocabulaire des institutions indo-européennes” eserindeki hostis, gasts, xenos gibi latin, gotik ve yunan geleneğinde mevcut -aslında- parodoksal kavramların açıklamalarından yola çıkarak Sokrat’ın savunması ve Sofokles’in Antigone tragedyasından önemli pasajlar sunarak yabancı sorununu esasen yabancı sorusu olarak tanımlıyor ve mutlak konukseverliğin izini sürüyor. Herkese iyi okumalar!
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
Kitabın baskı tekniği biraz sorunlu geldi bana, sol sayfalar (Dufourmantelle’in metni) soldan- sağ sayfalar (Derrida’nın konferansı) sağdan devam ediyor. Onun dışında çok önemli bir metin Derrida Émile Benveniste’in “le vocabulaire des institutions indo-européennes” eserindeki hostis, gasts, xenos gibi latin, gotik ve yunan geleneğinde mevcut -aslında- parodoksal kavramların açıklamalarından yola çıkarak Sokrat’ın savunması ve Sofokles’in Antigone tragedyasından önemli pasajlar sunarak yabancı sorununu esasen yabancı sorusu olarak tanımlıyor ve mutlak konukseverliğin izini sürüyor. Herkese iyi okumalar!