Aleviliğin ahlaki özünü oluşturan “Kâmil İnsan” kuramı çok özel bir teoloji ile desteklenmektedir. Yani Alevi inancı, Alevi ahlakının türevidir. Bu anlamda Alevilik olgusu ahlak ile dini özel bir yapıda bağdaştırır, birleştirir. Ortodoks İslam anlayışının tam tersine ahlak ilkelerini Allah ya da Tanrı’ya dayandırmaz.Alevi inanç evrenindeki Hakk tasarımı, tümüyle gnostik ve teosofik bir kurgudur. Yani tüm evreni yukarıdan aşağıya hiyerarşik biçimde yaratan mutlak bir güç anlamındaki Ortodoks dindarlık Alevilikte yoktur. Buna karşılık Alevilikte varlıklar arasında mahiyet itibariyle hiyerarşik bir üstünlükten söz edilemez. Tüm panteist anlayışlar gibi Alevi teolojisi de evreni Tanrısallık içeren; Hakk’ın değişik derecelerdeki tecellileri arasında bir üstünlükten çok, varoluş anlamında özdeşliği kabul eden bir kozmoloji ve ontolojiye sahiptir. Her nesnenin bir canı bir ruhu vardır.
Aleviliğin kökeni ve ortadoks İslamdan farklarını öğrenmek için edindiğim bir kitaptı. Dünyadaki ortadoks dinlerin ve bunların yarattığı ahlak yapıları ile dini kuralları anlatıp Aleviliğin yapısı ve ahlak yapısını anlatır. Aleviliği merak edenler için çok önemlidir. Dinlere ait kavramların öğreniminde de faydalı olur. Aleviliği din ekseninde değil ahlak öğretisi olarak açıklar. İnsan-ı kamil kavramını öne çıkartır.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Alevi inancının batınilik çerçevesinde söyleşi tarzında akıcı bir değerlendirmesi.
Cengiz Hoca zaten başlı başına bir alim, Alevi öğretisi merak ediliyorsa ondan okumak daha faydalı.
Dinler tarihinden alevilik öğretisine kadar doyurucu bilgiler bulabileceğiniz bir eser..
Bilgi edinici bir kitap.Merak edenler için tavsiye edilir..
Aleviliğin kökeni ve ortadoks İslamdan farklarını öğrenmek için edindiğim bir kitaptı. Dünyadaki ortadoks dinlerin ve bunların yarattığı ahlak yapıları ile dini kuralları anlatıp Aleviliğin yapısı ve ahlak yapısını anlatır. Aleviliği merak edenler için çok önemlidir. Dinlere ait kavramların öğreniminde de faydalı olur. Aleviliği din ekseninde değil ahlak öğretisi olarak açıklar. İnsan-ı kamil kavramını öne çıkartır.