Ne güzel yazılar bunlar! Memleket ve ümmet, hatta beşeriyet davası bağlamında meselelere bu düzeyde kafa yormanız bizim için bir saadet vesilesi. Sizin gibi "sorumlu aydınların” katkılarıyla, bu gibi varoluşsal ve geleceğimizi belirleyecek meselelerde, egemen paradigmaların dışında yeni bir paradigma inşası mümkün olacaktır. Daha doğrusu olmak zorundadır. Adalet ve bilhassa sosyal adalet idealinin ülkemizde, bölgemizde ve gezegenimizde egemen paradigma olması yolunda elinden geleni esirgemeyen sizler gibi cihad-ictihad ehline saygı ve sevgilerimle.”Prof. Dr. Hayri KIRBAŞOĞLU“Okuru, iktisatta hakikî meselenin hâsılayı artırmak değil, bölüşüm olduğuna ikna edebilme çabası olarak bu kitabın önemi, iktisadın asıl meselelerini tartışıyor olması ve günümüzde hüküm süren düzeni sorgulamasıdır.”Cem SOMEL
Öncelikle üretimde emegin adil ve eşit bir şekilde hakkını alması acısından verdigi birgiler için sayın hasan köseye çok teşekkür ederim..ancak eserin 94 sayfasında(kuranı kerimin diger kitapları nesh ettigini düşünenlere diyerekten..onlara sözüm:kuran ilahi kitapların tümünü nesh etmedigi gibi şeriatlarınında tümüne nasih degildir.)sözü diger dinlerinde kuran nazil olduktan sonra hak oldugunu iddia etmektir.bu söz şirktir.gerek kuran gerekse hadisi şeriflere taban tabana zıttır.hüsnü zanlım bu eserin burası hata ile oluşmuştur.ve acilen düzeltilmesidir..ayrıca sayın hasan kösenin vermiş oldugu bilgiler.1969 da milligörüşün lideri cennet mekan erbakan hocanın adil düzen kriterlerinde zaten vardır..amma yazar bunu ya bilmiyor yada itiraftan yoksundur..yazarın emegin üzerindeki zulümlerin dünya genelindeki sorumlusu siyonizmdende bahsetmemesi çok manidardır..
Yazara göre sınırsız olan ihtiyaçlar değil ihtiraslardır. Elbette ki ekonominin arz talep yasası gibi temel kanunları vardır. Emeğin arzı fazla olabilir ancak emeği değerlerken onun insan olduğu unutulmamalıdır. Aksi halde aç yatan komşular türetirsiniz. İslam her zaman adil paylaşımdan yanadır. Hatta Hz Muhammed’in hadislerine; Komşusu açken tok yatan bizden değildir. İşçinin hakkını alnının teri kurumadan veriniz. Hizmet edenlerinize yediğinizden yedirin, giydiğinizden giydiriniz. Boyutuna varmıştır. Tevrat’ta ise; Hz. Yakub Laban’ın yanına çobanken Laban ona ücret olarak seneye doğacak benekli koyunları vereceğini söyler, çünkü benekli koyunlar azdır. Fakat ertesi yıl kuzuların yarısı benekli doğar. Bunun üzerine seneye doğacak alacalı kuzuları kendisine ücret olarak vereceğini söyler, çünkü alacalı koyunlar azdır. Fakat ertesi yıl kuzuların yarısı alacalı doğar. Böylece İlahi adalet üretilen değerin adil paylaşımını önlemeye ve emeği sömürmeye yönelik tuzakları boşa çıkarmıştır.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
“İşçinin hakkını alın teri kurumadan verin.” diyen bir Peygamberin ümmeti olarak geldiğimiz hâli anlamak için güzel bir eser.
işçi haklarına dinimizin bakışı, bir boşluğu dolduran kitap.
İşçi hakları için mutlaka okunmalı
Öncelikle üretimde emegin adil ve eşit bir şekilde hakkını alması acısından verdigi birgiler için sayın hasan köseye çok teşekkür ederim..ancak eserin 94 sayfasında(kuranı kerimin diger kitapları nesh ettigini düşünenlere diyerekten..onlara sözüm:kuran ilahi kitapların tümünü nesh etmedigi gibi şeriatlarınında tümüne nasih degildir.)sözü diger dinlerinde kuran nazil olduktan sonra hak oldugunu iddia etmektir.bu söz şirktir.gerek kuran gerekse hadisi şeriflere taban tabana zıttır.hüsnü zanlım bu eserin burası hata ile oluşmuştur.ve acilen düzeltilmesidir..ayrıca sayın hasan kösenin vermiş oldugu bilgiler.1969 da milligörüşün lideri cennet mekan erbakan hocanın adil düzen kriterlerinde zaten vardır..amma yazar bunu ya bilmiyor yada itiraftan yoksundur..yazarın emegin üzerindeki zulümlerin dünya genelindeki sorumlusu siyonizmdende bahsetmemesi çok manidardır..
Yazara göre sınırsız olan ihtiyaçlar değil ihtiraslardır. Elbette ki ekonominin arz talep yasası gibi temel kanunları vardır. Emeğin arzı fazla olabilir ancak emeği değerlerken onun insan olduğu unutulmamalıdır. Aksi halde aç yatan komşular türetirsiniz. İslam her zaman adil paylaşımdan yanadır. Hatta Hz Muhammed’in hadislerine; Komşusu açken tok yatan bizden değildir. İşçinin hakkını alnının teri kurumadan veriniz. Hizmet edenlerinize yediğinizden yedirin, giydiğinizden giydiriniz. Boyutuna varmıştır. Tevrat’ta ise; Hz. Yakub Laban’ın yanına çobanken Laban ona ücret olarak seneye doğacak benekli koyunları vereceğini söyler, çünkü benekli koyunlar azdır. Fakat ertesi yıl kuzuların yarısı benekli doğar. Bunun üzerine seneye doğacak alacalı kuzuları kendisine ücret olarak vereceğini söyler, çünkü alacalı koyunlar azdır. Fakat ertesi yıl kuzuların yarısı alacalı doğar. Böylece İlahi adalet üretilen değerin adil paylaşımını önlemeye ve emeği sömürmeye yönelik tuzakları boşa çıkarmıştır.