Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme, çocuk merkezli olmaktan çok, çocuğun yapabildikleri merkezli olmayı gerektirir. Çocuğun yapabildikleri merkezli olma, çocuğun farklılıklarını olduğu kadar, benzerliklerini de dikkate alarak, toplum normları doğrultusunda çocuğun yapabildiklerine ve öğrenme sitillerine göre programı uyarlayarak geliştirmedir. Öznel ve dolaylı gözlemler okullarda çalışan öğretmenlerin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programına aşina olup, kabul edici tutum içinde olduklarını göstermektedir. Ancak, bireyselleştirilmiş eğitim programının geliştirilmesi ve uygulanmasına ilişkin uygulamada ciddi sorunlar vardır. İşte bu kitapta, bireyselleştirilmiş eğitim programının "NE OLDUĞUNDAN ÇOK, NASIL GELİŞTİRİLECEĞİNİ” örneklerle göstermiş ve uygulanması için önerilerde bulunmuştur."
Kitap Yorumları - (3 Yorum)
Saha çalışmalarında istifade etmeyi düşünüyorum.
Ben yeterince aydınlatıcı bir kitap olduğunu düşünmüyorum. Biraz daha geliştirilmeli. Ama lisans öğrencileri için yeterli gelebilir.
Türkiye breyselleşmiş eğitim hazırlama konusunda eksiklik için hazırlanmış olağanüstüstü bir kitap .