Çocuk ve Allah kitabı ve Daha, Çakırın Destanı kitapları Dağlarca şiir üretiminin üç doruğudur, bu olağanüstü yaratıcı döneminden sonra bir daha aynı seviyeyi elde edememiştir, ama, yalnızca bu kitaplarla bile Dağlarca Türk Şiirinin Yunus Emre, Şeyh Galip çapındaki ölümsüzleri ile dünya durdukça anılır.
AĞIR HASTA Üfleme bana anneciğim korkuyorum, Dua edip edip, geceleri. Hastayım ama ne kadar güzel Gidiyor yüzer gibi, vücudumun biryeri. Niçin böyle örtmüşler üstümü Çok muntazam, ki bana hüzün verir. Ağarırken uzak rüzgârlar içinde Oyuncaklar gibi şehir. Gözlerim örtük fakat yüzümle görüyorum Ağlıyorsun, nur gibi Beraber duyuyoruz yavaş ve tenha Duvardaki resimlerle, nasibi. Anneciğim, büyüyorum ben şimdi, Büyüyor göllerde kamış. Fakat değnekten atım nerde Kardeşim su versin ona, susamışFazıl Hüsnü Dağlarca şair kişiliği ile toplumculuğunun temelinde insana ve insan hayatına saygı yatan , bu yüzden hiç bir edebî akım ve kişiden etkilenmeden kendi kozasını örer. Çok yazan ve üreten ve bağımsız kalarak hiçbir şairden etkilenmemiş, hiçbir akımın etkisinde kalmayarak şiirlerini yazmıştır. Onun sanat anlayışını şu cümlesi özetler: “Sanat eseri hem bir saat gibi içinde bulunduğumuz zamanı, hem de bir pusula gibi gidilmesi gereken yönü işaret etmelidir.”
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Çocuk ve Allah kitabı ve Daha, Çakırın Destanı kitapları Dağlarca şiir üretiminin üç doruğudur, bu olağanüstü yaratıcı döneminden sonra bir daha aynı seviyeyi elde edememiştir, ama, yalnızca bu kitaplarla bile Dağlarca Türk Şiirinin Yunus Emre, Şeyh Galip çapındaki ölümsüzleri ile dünya durdukça anılır.
AĞIR HASTA Üfleme bana anneciğim korkuyorum, Dua edip edip, geceleri. Hastayım ama ne kadar güzel Gidiyor yüzer gibi, vücudumun biryeri. Niçin böyle örtmüşler üstümü Çok muntazam, ki bana hüzün verir. Ağarırken uzak rüzgârlar içinde Oyuncaklar gibi şehir. Gözlerim örtük fakat yüzümle görüyorum Ağlıyorsun, nur gibi Beraber duyuyoruz yavaş ve tenha Duvardaki resimlerle, nasibi. Anneciğim, büyüyorum ben şimdi, Büyüyor göllerde kamış. Fakat değnekten atım nerde Kardeşim su versin ona, susamışFazıl Hüsnü Dağlarca şair kişiliği ile toplumculuğunun temelinde insana ve insan hayatına saygı yatan , bu yüzden hiç bir edebî akım ve kişiden etkilenmeden kendi kozasını örer. Çok yazan ve üreten ve bağımsız kalarak hiçbir şairden etkilenmemiş, hiçbir akımın etkisinde kalmayarak şiirlerini yazmıştır. Onun sanat anlayışını şu cümlesi özetler: “Sanat eseri hem bir saat gibi içinde bulunduğumuz zamanı, hem de bir pusula gibi gidilmesi gereken yönü işaret etmelidir.”