“Derviş Zaim çok katmanlı, sembollerin birbirine örüldüğü, kahraman olamayan kahramanları ile tarihin üst üste binmiş katmanlarındaki ortak anlara ve o anın zaafına dayanan öyküleri üzerinden diyalogu amaçlayan; aslında öykü anlatmayan ya da anlatılan öykünün filmin gösterdiği ve tartışmak istediği şeylerin arkasında kaldığı öyküler anlatıyor. Ama en ayırt edici ve Zaim’in sinemasını bugünün gerçekliği içinde kendine has ve aykırı kılan, geniş tarihle kişisel tarihin karşılaşma anlarına ve o an içerisinde zayıf düşmüş, çaresiz, insani hatalar yapan insanları ele aldığı filmlerinde kurduğu estetiğinin politik olanla ilişkisidir.”BÖLÜM BİR TARİH ve POLİTİKAGeniş Zamanlı Tarihin Şiiri Z. Tül AKBAL SÜALPÇatışmadan Uzlaşmaya Tehdit ve Öteki Algısının Önemi: Üçüncü Taraf Olarak Zaim Filmleri Müberra YÜKSELPolis Şiddetini Zaim Filmlerinden Okumak: Yatlarda Hesaplaşan Filler ve Karakolda, İnşaatta “İfadesi Alınan” Çimenler Hülya DOĞANÇamur’da Yakin Geçmişle Yüzleşme: Uzlaşmak Mümkün (Mü?) Ahmet Serdar AKTÜRKUzun Bir Yolculuğun Hikâyesi; Ayrıksı Bir Yönetmenin İzinde… Zahit ATAMBÖLÜM İKİ: ANLATIDerviş Zaim’ler: Senaryo Yazarı Derviş Zaim ve Yönetmen Derviş Zaim Serpil KIRELTürk Sinemasında Bağımsızlık Tartışmaları Çerçevesinde Derviş Zaim Filmleri Âlâ SİVASYersiz Sinema (Inappropriate Cinema) Brian Bergen AURANDMinyatür Aynasından Sinemaya Yansıyanlar: Cenneti Beklerken’de Anlatı ve Anlam Aslıhan DOĞAN TOPÇUBÖLÜM ÜÇ: ESTETİKDerviş Zaim Filmlerinde İslam Estetiğinin Yeniden İnşası Hilmi YAVUZ“Nun” Harfinin Peşinde Bir Usta, Özgün Sinema Estetiğinin Peşinde Bir Yönetmen Meral ÖZÇINARNokta: Geleneksel Estetiğin Yaratıcı Yeniden Üretilmesi Erol ÇATALBAŞ
Kitap Yorumları - (0 Yorum)