Din Ekranda Nasıl Durur ? Medyada Dinin Popüler Temsilleri
Tanıtım Bülteni
Medya ile dinin ilişkisi zaten başından beri sorunlu olmuştur ama bu ilişkide medya her araç ve ortam kadar günahkârdır. Salt ve yegâne günahkâr medya değildir. Olmayanı da oluyor haline getirmez. Medya dinseli konumlandırır kuşkusuz, onu istismar da eder, her şey görünür olsun istediğinden mahremiyeti de inkâr eder, hakikati de. Medyanın hakikati kendi hakikatidir ve medya tefekkür etmez, tefekküre kapalıdır; kaygısı, dini ve dine ait olanı tefekkür etmek de değildir, sadece ona dokunur, onu mırıldanır. Salt dine ve dinsel olana yoğunlaşmaz ama onu ihtiyacı doğrultusunda araçsallaştırır. Sonuçta, kendi rükünlerini doğal olarak dine dayatmış olur ama asla dinsel olanı tefekkür etmez. Dinsel tefekkürü öncelemeye çalışan medyatik içerikler de bu yüzden çoğu kez güdük ve eksik kalır; kitlelere arzulanan düzeyde erişmez.
Alanında yazılmış nadir kitaplardan. Ancak, makale toplamı olması ve bu makalelerde de aynı konuların işlenmesiyle biraz tekrara düşülmüş. Keşke kitaptaki ilk makale biraz daha genişletilip, ayrıntılandırılsaydı, daha iyi olurdu…
Medyanın bencilligini, medya koleliginden medya kulluguna gecisimizi muazzam tespitlerle anlatiyor ve gunceli icinde barindiran bir kitap. En guzelide bize bir çözüm yolu açması. Iletişim alaninda olan ilgi duyan herkesin okuması gereken bir kitap.
Alanındaki ender kitaplardan bir tanesi. Hem ender hem de kaliteli. Özellikle mütedeyyin kesimin medya ve sosyal medya ile olan imtihanıyla ilgili kısmı son derece haklı, etkileyici analizler içermekte.
Kitap Yorumları - (3 Yorum)
Alanında yazılmış nadir kitaplardan. Ancak, makale toplamı olması ve bu makalelerde de aynı konuların işlenmesiyle biraz tekrara düşülmüş. Keşke kitaptaki ilk makale biraz daha genişletilip, ayrıntılandırılsaydı, daha iyi olurdu…
Medyanın bencilligini, medya koleliginden medya kulluguna gecisimizi muazzam tespitlerle anlatiyor ve gunceli icinde barindiran bir kitap. En guzelide bize bir çözüm yolu açması. Iletişim alaninda olan ilgi duyan herkesin okuması gereken bir kitap.
Alanındaki ender kitaplardan bir tanesi. Hem ender hem de kaliteli. Özellikle mütedeyyin kesimin medya ve sosyal medya ile olan imtihanıyla ilgili kısmı son derece haklı, etkileyici analizler içermekte.