Divan’dan Nağmeler Farklı Boyutlarıyla Edebiyat-Musiki İlişkileri
Tanıtım Bülteni
GİRİŞMûsikî ile söz arasında IErsu Pekin Müzik şiirden bağımsızlaşacak mı?Okan Murat Öztürk Makam nazariyatı, nazîre ve cantus firmus:müzikte ‘model alarak besteleme’yle ilgili üç yöntem arasındaki muhtelif bağlantılar üzerineBülent Aksoy Shakespeare’den “İncesaz”a “İncesaz”dan Shakespeare’eZeynep Yıldız Abbasoğlu Müzisyen ya da râviyân-ı şâirândan olmak: müzik risaleleri ve Âdâb Literatürü bağlamında on birinci-on beşinci yüzyıllarda müzisyenlerin meclis âdâbı üzerine IIAli Yıldırım - Serda Türkel Oter Dede Efendinin yürük semâî formunda aynı vezin ile bestelenmiş eserleri üzerinden usûl-vezin münasebetine bir bakışMustafa Çıpan Klasik Türk Mûsikîsi eserlerinin güfteleri /mûsikîmizin şiiriAyşe Yıldız Nedîm’in murabbalarından hareketle edebiyat ve müzik ilişkisini yeniden düşünmekBeyhan Kesik Cenâbî Dîvânı’nda mûsikî IIIÖzge Öztekin Edebiyatta müziğin erganun tonu Cenk Güray Osmanlı’dan kalan bir şiir ve müzik mirası: “Gazi Murâd Reis’ten IV. Murâd’a ‘vakanüvislik’ örneği olarak Yeniçeri âşıkları”Savaşkan Cem Bahadır Meclisin olmazsa olmazı: mûsikî âletleri IVFranklin Lewis Hâfız ve mûsikî Kaynakça
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
Çok farklı alanlardan farklı yaklaşımlarla musiki ve edebiyat geçişkenliği ele alınmış.