Aslı Akarsakarya 2009 Yaşar Nabi Nayır Öykü Ödülü’ne değer bulunan bu öykü kitabında kimi zaman masaldan tarihe, rüyadan yaşama karışan bir dille, kimi zaman gerçekçi bir üslupla okuru öykünün coğrafyasında yeni bir yolculuğa çıkarıyor. Düşe Kalka’da ağırlıklı olarak kadın-erkek ve aile ilişkileri, toplumsal otorite figürleri tarafından bastırılan ve kimlik oluşumları değişik seviyelerde şiddet uygulanarak kontrol altına alınmaya çalışılan kişiler anlatılıyor. Öykülerindeki konu ve karakter zenginliğiyle dikkat çeken genç yazar; güzelliği, çocukluğu, yetişkinliği, başarıyı, inançları, normları sorgularken, bir yandan da dille hesaplaşıyor, bilinçaltını bir uçurum olarak okurun karşısına çıkarıyor.
Bu ilk kitabinda onbes hikayesi bulunuyor yazarin. Hikayelerindeki genel etkileyicilik unsurlari; kadin, erkek ve cocuk karakterleri yaratmadaki basari, farkli ozelliklerdeki karakterlerin duygu ve dusuncelerinin anlatimi, karakterler arasindaki sade diyaloglar, hicbir duygu kirintisini ziyan etmeden oldugu gibi kelimelere dokebilme ve derinlik seklinde ifade edilebilir. Hikayelerde bu unsurlar genellikle minor bir melodi tadi birakiyor okuyanin icinde. Hani hep denir ya kendinden bir seyler bulmak, iste bu sozu bu hikayeler icin kullanabiliriz. Bu yuzden de okuduktan sonra da bu melodilerle bir miktar vakit gecirmeyi goze almak lazim. Yazarin bazi hikayeleri genel anlatim tarzinin disina cikarak gulduruyor da (duvar ve huzursuz bacak gibi). Bu da beni farkli türlerde de basarili eserler verebilecegini dusunmeye itiyor. Ben bu kitabi universite zamaninda okumus olmayi isterdim. Ya da aklimin erecegi en dusuk yaslarda :- saygilarimla.
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Gelecek vadeden bir yazar.tavsiye ederim.
Bu ilk kitabinda onbes hikayesi bulunuyor yazarin. Hikayelerindeki genel etkileyicilik unsurlari; kadin, erkek ve cocuk karakterleri yaratmadaki basari, farkli ozelliklerdeki karakterlerin duygu ve dusuncelerinin anlatimi, karakterler arasindaki sade diyaloglar, hicbir duygu kirintisini ziyan etmeden oldugu gibi kelimelere dokebilme ve derinlik seklinde ifade edilebilir. Hikayelerde bu unsurlar genellikle minor bir melodi tadi birakiyor okuyanin icinde. Hani hep denir ya kendinden bir seyler bulmak, iste bu sozu bu hikayeler icin kullanabiliriz. Bu yuzden de okuduktan sonra da bu melodilerle bir miktar vakit gecirmeyi goze almak lazim. Yazarin bazi hikayeleri genel anlatim tarzinin disina cikarak gulduruyor da (duvar ve huzursuz bacak gibi). Bu da beni farkli türlerde de basarili eserler verebilecegini dusunmeye itiyor. Ben bu kitabi universite zamaninda okumus olmayi isterdim. Ya da aklimin erecegi en dusuk yaslarda :- saygilarimla.