Düşünme korkusu, içinde yaşadığımız şu çalkantılı dönemin belki de en belirgin özelliği, neye uğradığımızı bile anlamadan düşüveriyoruz bu korkunun pençesine. Giderek yaygınlaşan bir hastalık gibi içimize sızıyor. Kurtulmak kolay değil. Amaçlanan da bu, özgürce düşünemeyen, sorunlara eleştirel bakamayan suskun insanlar yaratmak. İstendiği gibi biçimlendirilen, yönlendirilen insanlar...Bu soruna deneysel bir araştırmayla ışık tutan bu kitap, bir arayışı dile getiriyor. Düşünme korkusunu yenerek düşünmeyi öğrenme ve öğretme arayışını...
Kitabın içinde bir makale var ki, onu okuyan öğrencilerin okuduklarıyla ilgili nasıl yanlış düşünceye kapıldıklarını; nasıl doğru düşünemediğimizi bize gösteriyor. Kitabı sırf bu deneme için almıştım ve değdi.
özgür düşünce üzerine yazılmış bir kitap. okuyunca düşünürken ne hatalar yaptığımızın farkına varıyoruz. nasıl özgür ve doğru düşünmemiz gerektiğini anlatn güzel bir kitap. dili ve baskısı güzel.
Kitap önsözünde de ifade edildiği üzere düşünmeyi irdeliyor.Çok yönlü düşünmenin ufki anlamda eğitim sistemi içindeki yeri anlatılıyor.Anlatım yapılırken örneklere ve istatistiki verilere başvurulmuş.Bu kitap bir deney kitabı gibi ve içindeki yazılarda da düşüncelerini ifade edemiyen, ezberci eğitim düzeninin besleyip ortaya çıkardığı ‘otomatik dimağlı bir neslin’ açmazlarına dikkat çekiyor…
Kitap Yorumları - (3 Yorum)
Kitabın içinde bir makale var ki, onu okuyan öğrencilerin okuduklarıyla ilgili nasıl yanlış düşünceye kapıldıklarını; nasıl doğru düşünemediğimizi bize gösteriyor. Kitabı sırf bu deneme için almıştım ve değdi.
özgür düşünce üzerine yazılmış bir kitap. okuyunca düşünürken ne hatalar yaptığımızın farkına varıyoruz. nasıl özgür ve doğru düşünmemiz gerektiğini anlatn güzel bir kitap. dili ve baskısı güzel.
Kitap önsözünde de ifade edildiği üzere düşünmeyi irdeliyor.Çok yönlü düşünmenin ufki anlamda eğitim sistemi içindeki yeri anlatılıyor.Anlatım yapılırken örneklere ve istatistiki verilere başvurulmuş.Bu kitap bir deney kitabı gibi ve içindeki yazılarda da düşüncelerini ifade edemiyen, ezberci eğitim düzeninin besleyip ortaya çıkardığı ‘otomatik dimağlı bir neslin’ açmazlarına dikkat çekiyor…