Bu kitap, sınıflarında özel gereksinimli öğrenci bulunan sınıf öğretmenleri için hazırlanmıştır. İlköğretim sınıflarında, Rehberlik Araştırma Merkezleri tarafından "kaynaştırma öğrencisi" tanısı konulmamış olan, ancak çeşitli nedenlerle gelişim ve öğrenmeleri risk altında olan birçok çocuk bulunmaktadır. Bu çocukların akademik başarıları düşük olabilir ve sınıf/okul ortamlarında bazı istenmeyen davranışlar sergileyebilirler. Bu düşünceden hareketle bu kitaptan, sınıflarında bu özelliklere sahip öğrenciler bulunan öğretmenlerin yararlanacağı düşünülmektedir.Kitapta sınıf öğretmenleri, branş öğretmenleri, rehber öğretmenler ve diğer öğretmenler ile idareciler ile idarecilerin kaynaştırma uygulamalarına ilişkin sorunları tanımlanmaya ve bu sorunlara çözümler getirilmeye çalışılmıştır. Kitapta yer alan her bölümde öğretmene olabildiğince işlevsel bilgiler aktarılmış, sınıf ortamında yapılabilecek düzenlemeler ile öğretmenin uygulayabileceği yöntemler ve teknikler açıklanmaya çalışılmıştır. Her bölümde konuya ilişkin örneklere yer verilmiş, bu örnekler olabildiğince yazarların çalışmaları sırasında gözlendiği ya da yaşadığı olaylar arasından seçilmeye çalışılmıştır.
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Kaynaştırma uygulamsını bu kadar güzel ve insanların anlayacağı bir dilde ve uygulmayı öğretmeye hedef alan bir kitap
Mukemmel bir kitap tavsiye ederim tum sinif ogretmenlerine ve idareci arkadaslarima