İstencin gücünün bu kadar fazla olmasını sağlayan şey istencin kendisidir. İyi bir istence sahip olmak bütün dünyevi krallıklardan ve hazlardan daha değerli bir şeye sahip olmaktır; ondan yoksun kalmaksa sadece istencin kendisinin verebileceği, gücümüz dahilinde olmayan bütün iyiliklerden daha iyi bir şeyden yoksun kalmaktır. Bazı insanlar eğer görkemli bir itibar, büyük zenginlik ve bedenlerine iyi gelecek şeyler elde edemezlerse bütünüyle sefil olacaklarını düşünürler. Peki, sen onların bu türden şeylere bolca sahip olsalar bile, iyi bir istence sahip olmadıkça bütünüyle sefil olacağını düşünmüyor musun? Çünkü hızla elde ettikleri şeyleri kolayca kaybederler ve istedikleri zaman onlara sahip olamazlar. Dahası bütün bu şeylerle kıyaslanamayacak olan iyi bir istençten de yoksundurlar; o kadar büyük bir iyilik olmasına rağmen ona sahip olmak için gerekli olan yalnızca istemektir.
Augistunis’tan Platonvari şeklinde irade konulu bir eser. Açıkçası bazı yerleri pek tatmin edici açıklamalar olmasa da genel itibarı ile güzeldi. Sakin kafa ile okuyunuz!
Tanrı mutlak iyidir bu yüzden kötülük tanrıdan gelmiş olamaz.
öğretmenlik, öğretmen, öğretme iyi bir şeydir, kötülük öğretilmiş olamaz.
tanrının yarattığı herşey iyidir, yaratılmışlar kötü olamaz.
o halde kötü insanın kendi özgür iradesini kullanirken ortaya çıkan bir şeydir.
Genel olarak ahlak felsefesi ozgur irade ve kotuluk problemini uzerine diyalog halinde giden Augustinius abimizin itiraflarından sonra okudugum ikinci eseriydi.
Kitap Yorumları - (4 Yorum)
Augistunis’tan Platonvari şeklinde irade konulu bir eser. Açıkçası bazı yerleri pek tatmin edici açıklamalar olmasa da genel itibarı ile güzeldi. Sakin kafa ile okuyunuz!
Kitap, felsefenin temel sorunsallarından kötülük sorunu üzerine diyalogla başlar ve istenci inceler, meraklılara tavsiye ederim.
Tanrı mutlak iyidir bu yüzden kötülük tanrıdan gelmiş olamaz.
öğretmenlik, öğretmen, öğretme iyi bir şeydir, kötülük öğretilmiş olamaz.
tanrının yarattığı herşey iyidir, yaratılmışlar kötü olamaz.
o halde kötü insanın kendi özgür iradesini kullanirken ortaya çıkan bir şeydir.
Genel olarak ahlak felsefesi ozgur irade ve kotuluk problemini uzerine diyalog halinde giden Augustinius abimizin itiraflarından sonra okudugum ikinci eseriydi.