Elif Şafak'ın öyküleri, mitolojinin, masalın ve tarihin içeriğinin, halkın günlük yaşamı içindeki özdeşliği üzerine kurulmuştur. Bu büyülü bileşim, daha ilk adımda, öykülerin adında kendini duyurur: Mezopotamya Sarısı, Yedi Damla Diyar-ı Bikr, Topal Kartallara Tarihsiz Avcılar... Denilebilir ki bu öyküler, olup bitenin henüz bu anlama ve anlatma biçimlerinden birine girmeden önceki hallerini, hareketin bütün canlılığını ve karmaşasını henüz üzerlerinde taşıdıkları o ilk anı yakalama heyecanıdır. Nesnenin henüz imgesini salıvermediği, herbirinin diğeri yerine, aynı gerçekliği aynı etkiyle kalabalığın içinde dolaştırdığı o ilk an...
Babai İsyanı’nı anlatan hikâyesindeki “Çocuklarını da aldılar yanlarına; umutsuz olmazdı” cümlesi yok muydu…Elif Şafak bu kitabı tekrar yayınlasa keşke, ah keşke…
Romanlarına oranla okuması zorlayıcı biraz. Belki ilk kitabı olduğundan, yazar da sanırım en az beğendiği kitabı olarak anıyor bu yapıtı. Ama Elif Şafak’ın nereden nereye geldiğinin izini sürmek isteyenler için ilginç ve şaşırtıcı metinler içeriyor.
anadolunun antropolojik açıdan ele alındığı ilk eser olması ve konunun siyasetbilimci elif şafak tarafından işlenmesi zevkle okunan bir esere okunan bir eser ortaya çıkar
Kitap Yorumları - (4 Yorum)
Okuması ve ablaması oldukça zor hiç elif şafak’a benzemeyen bir anlatım. İnsan nereden nereye demekten kendini alamıyor.
Babai İsyanı’nı anlatan hikâyesindeki “Çocuklarını da aldılar yanlarına; umutsuz olmazdı” cümlesi yok muydu…Elif Şafak bu kitabı tekrar yayınlasa keşke, ah keşke…
Romanlarına oranla okuması zorlayıcı biraz. Belki ilk kitabı olduğundan, yazar da sanırım en az beğendiği kitabı olarak anıyor bu yapıtı. Ama Elif Şafak’ın nereden nereye geldiğinin izini sürmek isteyenler için ilginç ve şaşırtıcı metinler içeriyor.
anadolunun antropolojik açıdan ele alındığı ilk eser olması ve konunun siyasetbilimci elif şafak tarafından işlenmesi zevkle okunan bir esere okunan bir eser ortaya çıkar