Eskişehir'deki gayretli kardeşlerimizden, Şahver Hanımefendi, dînî eğitim ve öğretim sahasındaki ciddi ve devamlı çalışmalarıyla tanınmış salihat-ı nisvandan örnek bir şahsiyettir.Malhatun Dostluk, Çevre ve Kültür Derneği bünyesinde yürüttüğü çeşitli kültür ve sanat faailiyetleri yanında, radyolarda Tasavvuf, İslâm ahlâkı ve ibâdetler konusunda yaptığı değerli konuşmalar, her kesimden dinleyenler tarafından çok beğenilmiştir. Bir araya getirilmelerini hararetle teşvik ve tavsiye ettiğim bu güzel konuşmalar nihayet, bu kitapta yeniden düzenlenmiş, gelecek nesillere de ulaştırılması ve kalıcı olması sağlanmıştır.Bu değerli Hanımefendi'yi tebrik eder, nice hayırlı hizmetlerde muvaffak olmasını Cenâb-ı Mevlâ'dan niyaz ederim.Prof. Dr. Mahmud Es'ad Coşan
“İnsan, canlı ve cansız hiç bir varlığın sahip olmadığı imkânlara maliktir. Görünüşte küçük âlem, hakîkatte cihâna sığmayan zengin bir gönüle sahiptir.” Meraklandığım konularda sorularıma cevap veren bir kitaptı…
“Ve eğer insanlar hep(küfre sapacak, küfürde birleşerek) bir ümmet olacak olmasaydı…” Burada ümmetin ortak bir payda da buluşan ve ortak paydaya göre şekillenen bir yapı olduğunu anlıyoruz. Ümmeti Muhammed (sav) demek Hazreti Muhammed’in(sav) etrafında şekillenmiş, kendisini Hazreti Muhammed’le (sav) yapılandırmış bir topluluk demektir. Yani O’nun etrafında bulunanlar ya da sadece O’na inanalar demek değil, kâinatın Efendisinde (sav) birleşenler manasına gelir. Burada Cenab-ı Hakk’ın bir sitemini ve endişesini görüyoruz. İnsanların bir ümmet olarak küfürde birleşmesi söz konusu olabilir. Gerçi ayette insanlar olarak “Nas” kavramı geçmektedir. Nas insan olmaya aday olanlar için kullanılır. Kamil olanlar için “Nas” yerine insan kelimesi kullanılır. Yani kendi kemaline, kendini bilmeye varamamış ama yoldaki seyrine devam edenler…
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
“İnsan, canlı ve cansız hiç bir varlığın sahip olmadığı imkânlara maliktir. Görünüşte küçük âlem, hakîkatte cihâna sığmayan zengin bir gönüle sahiptir.” Meraklandığım konularda sorularıma cevap veren bir kitaptı…
“Ve eğer insanlar hep(küfre sapacak, küfürde birleşerek) bir ümmet olacak olmasaydı…” Burada ümmetin ortak bir payda da buluşan ve ortak paydaya göre şekillenen bir yapı olduğunu anlıyoruz. Ümmeti Muhammed (sav) demek Hazreti Muhammed’in(sav) etrafında şekillenmiş, kendisini Hazreti Muhammed’le (sav) yapılandırmış bir topluluk demektir. Yani O’nun etrafında bulunanlar ya da sadece O’na inanalar demek değil, kâinatın Efendisinde (sav) birleşenler manasına gelir. Burada Cenab-ı Hakk’ın bir sitemini ve endişesini görüyoruz. İnsanların bir ümmet olarak küfürde birleşmesi söz konusu olabilir. Gerçi ayette insanlar olarak “Nas” kavramı geçmektedir. Nas insan olmaya aday olanlar için kullanılır. Kamil olanlar için “Nas” yerine insan kelimesi kullanılır. Yani kendi kemaline, kendini bilmeye varamamış ama yoldaki seyrine devam edenler…