Türkiye’nin önde gelen marka danışmanlarından Muhterem İlgüner ve Avrupa’nın en önemli şehir ve yöre stratejistlerinden Christer Asplund’un birikimlerinin bir ürünü olan Marka Şehir; bir şehrin nasıl marka olacağı konusunda yöneticilere ışık tutuyor.Bir araya getirilen konu başlıkları ile dünyada ilk ve tek olma özelliğini taşıyan bu kitapta; belediye başkanları, ticaret ve sanayi odası başkanları ve onların ekipleri ile, bölgesel kalkınma ajansları ve bölge planlamacıları için planlama çerçevesi sunuluyor. Kitap ayrıca rekabetin değerlendirilmesi, alıcı-satıcı ilişkilerinin dinamiği, pazarlama altyapısının rolü ve etkin iletişimin yaygınlaştırılması gibi şehir markalaşmasında son derece önemli konuları da kapsıyor. İlgüner ve Asplund’ın uzun yıllar gerçekleştirdiği çalışmaların bir meyvesi olarak ortaya çıkan Marka Şehir kolay anlaşılır anlatımıyla dikkat çekerken, kitabın içerik planlamasında özellikle Asplund’ın diğer kitaplarından Marketing Places; Europe ve The Place Management kaynak olarak kullanılmış.Şehir yöneticileri için başucu kitabı olarak nitelendirilen, 354 sayfalık Marka Şehir’de, bir şehri markalaştırma yolunda ayrıntılı tablolara eşlik eden, açıklayıcı örnekler de bulacaksınız.“Ve bu kitabı okuduktan sonra, bir şehrin nasıl marka olabileceğini daha iyi anlayacaksınız.”
kitapta hangi strateji ve yöntemlerle bir şehrin başarılı bir şekilde geleceğe hazırlanacağı konusunda önerilerde bulunuyor Değişen dünyada, şehirlerin rolü de değişmekte. Dünya nüfusunun artık yarısından fazlası şehirlerde yaşamakta, ayrıca dünya gayrı safi hasılasının önemli bölümü, şehirlerde oluşuyor. İşte bu kitapta, belediye başkanları, ticaret ve sanayi odası başkanları ve onların ekipleri ile bölgesel kalkınma ajansları ve bölge planlamacıları için, yer ve yörelerini başarıya ulaştıracak doğrultuda kullanabilecekleri, bir planlama çerçevesi sunuluyor. Bu çerçevenin içinde ise, rekabetin değerlendirilmesi, alıcı-satıcı ilişkilerinin dinamiği, pazarlama alt yapısının rolü ve etkin iletişimin yaygınlaştırılması gibi temel konular bulunuyor.
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
kitapta hangi strateji ve yöntemlerle bir şehrin başarılı bir şekilde geleceğe hazırlanacağı konusunda önerilerde bulunuyor Değişen dünyada, şehirlerin rolü de değişmekte. Dünya nüfusunun artık yarısından fazlası şehirlerde yaşamakta, ayrıca dünya gayrı safi hasılasının önemli bölümü, şehirlerde oluşuyor. İşte bu kitapta, belediye başkanları, ticaret ve sanayi odası başkanları ve onların ekipleri ile bölgesel kalkınma ajansları ve bölge planlamacıları için, yer ve yörelerini başarıya ulaştıracak doğrultuda kullanabilecekleri, bir planlama çerçevesi sunuluyor. Bu çerçevenin içinde ise, rekabetin değerlendirilmesi, alıcı-satıcı ilişkilerinin dinamiği, pazarlama alt yapısının rolü ve etkin iletişimin yaygınlaştırılması gibi temel konular bulunuyor.