Nuri Bilgi Ceylan'ın filmlerinde gökyüzü ve bulutların durumu çok önemlidir. Eğer Kasaba'da bütün mevsimleri görebildiysek, Koza'da rüzgarı, Mayıs Sıkıntısı'nda sıkıntının tüm hallerini görebildiysek, bunu yönetmenin belleğine kazınmış bir duyguyu aktarabilecek görüntüleri sabırla, ısrarla beklemiş olmasına borçluyuz. Diyaloglar, sahneler, oyuncular değişebilir, ama gökyüzü ve bulutlar senaryoda düşünüldüğü gibi olacaktır.Bazı filmler "kes" komutunun geciktiğini düşündüğümüz an başlar, sıkıntının kendini usulca hissettirdiği an... İzleyicinin kendine bakmaya başladığını fark ettiği an...
İlk uzun metrajlı filmi “Kasaba”dan sonra “Mayıs Sıkıntısı” çeken Nuri Bilge Ceylan taşra insanının hikayesini anlatmaya devam etmişti. Basit konulardan yola çıkarak film yapan Ceylan, kahramanlarının sıkıntılarını arka plana taşrayı alarak işliyor: “Kasaba”da bu mayıs, sanki eskiye göre daha sıcak, daha sıkıntılı. Ama herkes küçük dertleriyle, sürprizlere kapalı hayatlarıyla yine de huzurlu görünüyor. Ancak bu huzur, çocukluğunu geçirdiği bu kasabada bir film çekmeyi kafasına koymuş Muzaffer’in (Muzaffer Özdemir) gelişiyle zedeleniyor. Filmin kitabı kabaca iki bölümden oluşuyor. Birinci bölümde Ceylan için yaratma sürecinin en zor evresi senaryo var. İkinci bölümde ise yurtiçi-yurtdışında yayınlanan eleştiriler ve Ceylan’la yapılan röportajlar yer alıyor. “Mayıs Sıkıntısı” ile aynı zamanda ilk renkli filmini çeken yönetmen, filmin renklerini çok parlak bulunca gerçeklik etkisini arttırmak için filmi laboratuarda özel bir işleme tutarak renkleri soldurmuş. Kitabın son bölümünde Ceylan’ın katıldığı festivallere ve aldığı ödüllere yer ayrılmış.
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
İlk uzun metrajlı filmi “Kasaba”dan sonra “Mayıs Sıkıntısı” çeken Nuri Bilge Ceylan taşra insanının hikayesini anlatmaya devam etmişti. Basit konulardan yola çıkarak film yapan Ceylan, kahramanlarının sıkıntılarını arka plana taşrayı alarak işliyor: “Kasaba”da bu mayıs, sanki eskiye göre daha sıcak, daha sıkıntılı. Ama herkes küçük dertleriyle, sürprizlere kapalı hayatlarıyla yine de huzurlu görünüyor. Ancak bu huzur, çocukluğunu geçirdiği bu kasabada bir film çekmeyi kafasına koymuş Muzaffer’in (Muzaffer Özdemir) gelişiyle zedeleniyor. Filmin kitabı kabaca iki bölümden oluşuyor. Birinci bölümde Ceylan için yaratma sürecinin en zor evresi senaryo var. İkinci bölümde ise yurtiçi-yurtdışında yayınlanan eleştiriler ve Ceylan’la yapılan röportajlar yer alıyor. “Mayıs Sıkıntısı” ile aynı zamanda ilk renkli filmini çeken yönetmen, filmin renklerini çok parlak bulunca gerçeklik etkisini arttırmak için filmi laboratuarda özel bir işleme tutarak renkleri soldurmuş. Kitabın son bölümünde Ceylan’ın katıldığı festivallere ve aldığı ödüllere yer ayrılmış.