Türkiye'de medya, gerek gündemi yaratması gerekse kendisi gündem konusu olması nedeniyle, son yıllarda tartışma konularının en önemlilerinden biri haline dönüşmüştür. Medya-siyaset ilişkisini ve medyanın toplumdaki yerini değişik düzeylerden kavrayan çeşitli çalışmalar yayınlanmakla birlikte, ilk kez böylesine kapsamlı bir çalışmada medyanın gücü ve güçsüzlüğü, ekonomik, siyasal, hukuksal, ideolojik bütün düzeyleri kavrayan bir sergilemeyle ortaya konulmaktadır. Bu kitap, Türk medyasındaki tarihsel değişimin dinamiklerinin ışığında, varolan medya yapısını gözler önüne sermeyi amaçlamaktadır. Günümüzde medya sektörünün yapısının ve eğilimlerinin siyaseti ne kadar belirlediğini ve karşılıklı olarak medyanın yapısının, ekonomi ve siyaset süreçleri tarafından ne kadar belirlendiğinin izini sürebilmek açısından bu çalışma, bir harita oluşturmaktadır. Medya mülkiyetindeki ve sahiplik ilişkilerindeki hızlı değişikliklerin, siyasal aktör olarak medyayı "kamusal hizmet" yapma konumundan ve iddiasından nasıl ve ne kadar uzaklaştığına ilişkin bütünlükte bir bakış açısı geliştirmek, bu harita/kitap sayesinde mümkün olacaktır.
Satın almayı düşünenlerin 90’lı yıllarda basılmış olmasını ve dolayısıyla o yıllarla ilgili yapılan gözlemleri içerdiğini bilmesi gerekiyor. Dönemsel bir araştırmamda yardımı olmuştu.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
İlef’in en saygıdeğer hocalarından biri. Her kitabı ayrı değerlidir.
Ilgililerinin okuyabilecegi bir kitap aksi halde sikilabilirsiniz.
İletişim fakültesi öğrencilerinin çok şeyi anlamlandırabilmelerini sağlayabilir.
Satın almayı düşünenlerin 90’lı yıllarda basılmış olmasını ve dolayısıyla o yıllarla ilgili yapılan gözlemleri içerdiğini bilmesi gerekiyor. Dönemsel bir araştırmamda yardımı olmuştu.
Hukukla ilgili başka bir kitabınıda almıştım Çok güzeller.