Yabancı Dil Öğretiminde İki Bakış AçısıGünümüzde yabancı dil öğretiminde amaçlar belirlenirken,dil öğretiminin özellikle iki işlevi, iki bakış açısı göz önündetutulmaktadır: 1. Kullanımsal Bakış, 2. Eğitsel Bakış.1. Kullanımsal bakış dili bir bildirişim aracı olarak görür,dil kişinin günlük yaşamında başarıya ulaşmasında yardımcıolan önemli bir araçtır. Yabancı dil bilmek kişiye hem özelyaşamında karışçılaşacağı olanaklardan yararlanmada, hem deişe girme, mesleğinde ilerleme yapmasında katkı sağlar. Buaçıdan bakıldığında, yabancı dil öğrenmeye yararcı yöneyleyaklaşılmış olur, yani yabancı dilin kullanımsal/ araçsal işlevivurgulanır.Yabancı dil öğretiminin yalnız yararcı işlevini vurgulamak,dil öğrenmeye yalnız kişiye günlük yaşamında bir takım pratikolanaklar sağlayan bir araç olarak bakmak konuya tek yönlüyaklaşmak demektir. Bu nedenle yabancı dil öğretimindeamaçlar belirlenirken eğitsel bakışın da mutlaka dikkatealınması gerekir.2. Eğitsel Bakış, yabancı dil öğrenmenin, öğrencininkişisel ve toplumsal gelişiminde ne anlam taşıdığı sorusunuirdeler. Eğitimin işlevi, bilgi verme ve beceri kazandırmanınyanında, kişiye bireysel ve toplumsal kimliğini geliştirme olanağıda sağlamaktır. Eğitsel bakışın temel alındığı amaçbelirlemelerinde önemli olan, öğrencinin kişiliğini geliştirmek,ona düşünce zenginliği kazandırmaktır. Bu yaklaşım,öğrencilerimizin hem bu günü hem de yarını için yararlı olan biryaklaşımdır.Eğitsel bakışla yaklaşıldığında ise yazınsalmetinlerin kullanımı kaçınılmaz olmaktadır.
Kitap Yorumları - (0 Yorum)