Kibir, açgözlülük, tutku, öfke, oburluk, kıskançlık, miskinlik... Resmi günahların sayısı 7'yi aşmıyor. Tomris Uyar, bu yeni öykü derlemesinde bu günahların yanısıra sekizinci bir günah araştırmasında. Okur, kimi zaman birbirine göndermede bulunan, içiçe okunması gereken öykülerden bu sırrı çözebilir. Ayrıca zaman zaman, yazarın dediklerine, başkişilerin ilk bakışta sevimli görünen özelliklerine kapılarak kendi de bir günah işleyebilir.
Bir başka kadın yazar ve bir başka öykü kitabı…Neden bilmiyorum ama, kadın yazarların öykü türüne doğal bir yetenekleri olduğunu düşünüyorum. Yine kısa ve insanı can evinden vuran hikayelerle dolu gayet ince bir kitap. Kendisi ince, yarattığı etki büyük bir kitap.
Tomris Uyar’ın okumadığım öyküsü var mıdır ? Vardır ama pek azdır.”Sekizinci Günah” öykülerinin ortak yönü, yazarın yaşamından izleri taşımasıdır.Burada niyetim Komiser Kolombo gibi iz sürmek değil. Ancak bu aksediş, öykülerin çatısını kuran bu kadınsı açı öyküleri daha iyi anlamamız için bir kapı.Hemen tümünde kahraman bir kadın. Diğer öykülerine oranla bu kitaptaki öykülerde 1.tekil anlatıcı tekniği fazlaca kullanılmış. Bunu anlatılanlarla yazarın yaşamı arasında bir bağ kurmamızı istediği için yapmış olabilir mi?NE FARK EDER Kİ!Sonuçta bu usta öykücü insan yaşamından bir anı alıp bu anın insan üzerinde,insanın geleceği üzerinde neleri yapabileceğini anlatır. Bunu da fazla açık yapmaz. 2. Yeni akımıyla içli dışlıdır.En yakın dostu Cemal Süreya’dır. Turgut Uyar, eşidir. 2. Yeni’nin imgeci yaklaşımından etkilenmemesi mümkün mü?Bu yapıtında ayrıca öykünün şiir olmadığını ancak öyküde şiirsel bir dilin kullanılabileceğini şiir adlarıyla başlayan öykülerinde ve diğerlerinde gösterir.
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Bir başka kadın yazar ve bir başka öykü kitabı…Neden bilmiyorum ama, kadın yazarların öykü türüne doğal bir yetenekleri olduğunu düşünüyorum. Yine kısa ve insanı can evinden vuran hikayelerle dolu gayet ince bir kitap. Kendisi ince, yarattığı etki büyük bir kitap.
Tomris Uyar’ın okumadığım öyküsü var mıdır ? Vardır ama pek azdır.”Sekizinci Günah” öykülerinin ortak yönü, yazarın yaşamından izleri taşımasıdır.Burada niyetim Komiser Kolombo gibi iz sürmek değil. Ancak bu aksediş, öykülerin çatısını kuran bu kadınsı açı öyküleri daha iyi anlamamız için bir kapı.Hemen tümünde kahraman bir kadın. Diğer öykülerine oranla bu kitaptaki öykülerde 1.tekil anlatıcı tekniği fazlaca kullanılmış. Bunu anlatılanlarla yazarın yaşamı arasında bir bağ kurmamızı istediği için yapmış olabilir mi?NE FARK EDER Kİ!Sonuçta bu usta öykücü insan yaşamından bir anı alıp bu anın insan üzerinde,insanın geleceği üzerinde neleri yapabileceğini anlatır. Bunu da fazla açık yapmaz. 2. Yeni akımıyla içli dışlıdır.En yakın dostu Cemal Süreya’dır. Turgut Uyar, eşidir. 2. Yeni’nin imgeci yaklaşımından etkilenmemesi mümkün mü?Bu yapıtında ayrıca öykünün şiir olmadığını ancak öyküde şiirsel bir dilin kullanılabileceğini şiir adlarıyla başlayan öykülerinde ve diğerlerinde gösterir.