Yirmi üç yıl gibi çok uzun metrajlı bir siret filminin sayısız sahnesine ait replikler mesabesindeki Kur’an ayetlerini filmin senaryosundan yalıtarak sadece replik düzeyinde anlayıp yorumlamaya çalışmak, çoğu zaman anlamsız bir anlam arayışı olarak neticelenir. Çünkü burada aranan esas anlam replikte değil, filmin bütünündedir. Daha önce söylendiği gibi filmin bütünü yirmi üç yıllık siret, filmin seyircide uyandırdığı his veya seyirciye verdiği mesaj ise “Sünnet”tir.
Kuran’ın anlamak için anlam bağları ile inzal olduğu dönemin tarihine ve diline bağlı olduğunu kitap çok güzel ortaya şekilde ortaya koymuş. Özellikle artzamanlı semantik ve eşzamanlı semantik konusu çok güzel birşekilde işlenmiş. Tavsiye ederim.
Kur’an içerisindeki bazı kelime ve kavramların hem tarihi seyir içerisinde hemde Kur’an’ın kendi içerisinde farklı anlamlar içerebileceğini örneklerle ortaya koyan güzel bir çalışma
Yirmi üç yıl gibi çok uzun metrajlı bir siret filminin sayısız sahnesine ait replikler mesabesindeki Kur’an ayetlerini filmin senaryosundan yalıtarak sadece replik düzeyinde anlayıp yorumlamaya çalışmak, çoğu zaman anlamsız bir anlam arayışı olarak neticelenir. Çünkü burada aranan esas anlam replikte değil, filmin bütünündedir.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Kuran’ın anlamak için anlam bağları ile inzal olduğu dönemin tarihine ve diline bağlı olduğunu kitap çok güzel ortaya şekilde ortaya koymuş. Özellikle artzamanlı semantik ve eşzamanlı semantik konusu çok güzel birşekilde işlenmiş. Tavsiye ederim.
Mustafa hocanın dili biraz ağır alan bilgisi olmayanlar için zor bir kitap.
Kur’an içerisindeki bazı kelime ve kavramların hem tarihi seyir içerisinde hemde Kur’an’ın kendi içerisinde farklı anlamlar içerebileceğini örneklerle ortaya koyan güzel bir çalışma
Tefsir’de bu üç kavram(anlam-yorum-nüzul)etraflıca incelenmiş.Nitelikli bir kitap.
Yirmi üç yıl gibi çok uzun metrajlı bir siret filminin sayısız sahnesine ait replikler mesabesindeki Kur’an ayetlerini filmin senaryosundan yalıtarak sadece replik düzeyinde anlayıp yorumlamaya çalışmak, çoğu zaman anlamsız bir anlam arayışı olarak neticelenir. Çünkü burada aranan esas anlam replikte değil, filmin bütünündedir.