gerçektende tüketim olgusuna dair, okuyucuya derin olmayan fakat tüketimle ilgili yüzeysel bilgiler veren bir kitap.marx’tan freud’a kadar tüketimin sebebleri,yapısalcılardan belli başlı kuramların eleştirilerini okuyucuya kazandıran bir kitap.gerçektende bocock özlü ve anlaşılır bir kitap yazmış.okumayanlara tavsiye ederim
Tüketim konusunda önemli bir kitap, yabancı dil literatüründe önem verilen bir kitap, İngilizcesini ve Türkçe çevirisini az da olsa incelemiştim, anlamakta zorluk çektiğim için okumayı bıraktım ama yeterli alt yapınızı varsa bu kitabı okumak size birşeyler kazandırabilir. “sosyologlar, sosyal hareketlerle ilgili analizlerini politik ve ekonomik hareketlerden ayrı geliştirdikçe tüketim olgusuna, arz ve talebe, üretime, para miktarına veya faiz oranlarına bağlı, özellikle ekonomik bir hareket olarak değil sosyal bir olgu olarak yaklaşmaya başlamışlardır. (bocock, 1997: 15)” İşte önemli nokta budur, tüketim sadece ekonomik açıdan değerlendirilmemeli, kendisini etkileyen birçok öğeyle birlikte ele alınmalıdır.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
dili ağır
Tüketimle ilgili hem akademik jargona hitap eden hemde içinizde size hitap eden bir kitap. Okunması gereken eserlerden bir tanesi.
gerçektende tüketim olgusuna dair, okuyucuya derin olmayan fakat tüketimle ilgili yüzeysel bilgiler veren bir kitap.marx’tan freud’a kadar tüketimin sebebleri,yapısalcılardan belli başlı kuramların eleştirilerini okuyucuya kazandıran bir kitap.gerçektende bocock özlü ve anlaşılır bir kitap yazmış.okumayanlara tavsiye ederim
tüketimi kuramlarla açıklayan son derece verimli bir okuma yapmamı sağlayan bir kitaptı.
Tüketim konusunda önemli bir kitap, yabancı dil literatüründe önem verilen bir kitap, İngilizcesini ve Türkçe çevirisini az da olsa incelemiştim, anlamakta zorluk çektiğim için okumayı bıraktım ama yeterli alt yapınızı varsa bu kitabı okumak size birşeyler kazandırabilir. “sosyologlar, sosyal hareketlerle ilgili analizlerini politik ve ekonomik hareketlerden ayrı geliştirdikçe tüketim olgusuna, arz ve talebe, üretime, para miktarına veya faiz oranlarına bağlı, özellikle ekonomik bir hareket olarak değil sosyal bir olgu olarak yaklaşmaya başlamışlardır. (bocock, 1997: 15)” İşte önemli nokta budur, tüketim sadece ekonomik açıdan değerlendirilmemeli, kendisini etkileyen birçok öğeyle birlikte ele alınmalıdır.