Din öğretiminin nasıl yapılması gerektiği hususu ve bu alandaki sorunlar, sık sık gündeme gelmekte, konuyla ilgili toplantılar ve çalışmalar yapılmaktadır. Bütün bu çalışmalar göstermektedir ki sağlıklı din öğretiminin ciddi bir şekilde ele alınması elzemdir. Bu sebeple, din öğretimi meselesiyle ilgili ciddi çalışmalara ihtiyacımız vardır.Elinizdeki kitap, ilahiyat eğitimi almış bir tarihçinin meseleye bakışını kısaca ortaya koymaktadır. Yüksek din öğretiminin sorunlarının burada ortaya konan başlıklardan çok daha derin bir mesele olduğunda şüphe yoktur. Öncelikle din öğretimi, gelenek ile modern eğitim arasında sıkışıp kalmıştır. Geleneksel eğitimin karşı karşıya kaldığı yasal yasak engeli, bugün ciddi anlamda uygulanmasa da buralarda verilen eğitimin niteliği ve okuyanlar açısından sonuçlarının alınamaması önemli görünmektedir. Modern usulde yapılan ve yasal kabul edilen eğitimin ise hem müfredat, hem de beklentileri karşılaması açısından ciddi sorunları olduğu bir gerçektir. Esasen Türk eğitim sistemindeki genel sorunların Yüksek Din Öğretimi için de söz konusu olduğunu söylemek yanlış değildir.
Bir ders için zorunlu okuyup özetini çıkardım. Lakin güzel yerlere değinilmiş, biraz güncel olmaktan uzaklaşmış çünkü Türkiye’de eğitim sistemi çok çabuk değişiyor. Yer yer kendini tekrar etse de eğitim üzerine bilhassa İlahiyat alanındaki eğitim ile yakından ilgilenenlere tavsiyemdir.
ilahiyat nasıl olmalı konusunda görüşlerin yer aldığı bir eser. fakat oldukça yüzeysel kalmakta ve kitap hacminin büyük çoğunlu betimsel istatistiklerden oluşuyor.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Bir ders için zorunlu okuyup özetini çıkardım. Lakin güzel yerlere değinilmiş, biraz güncel olmaktan uzaklaşmış çünkü Türkiye’de eğitim sistemi çok çabuk değişiyor. Yer yer kendini tekrar etse de eğitim üzerine bilhassa İlahiyat alanındaki eğitim ile yakından ilgilenenlere tavsiyemdir.
ülkemizin ilahiyat sorunlarını ve çözümlerini anlatan alanında mükemmel bir kitap
Verdiği sayısal grafikler bir yana en azından Türkiye’de ilahiyat eğitiminin amaçsızca karmaşık olduğunun tespiti yapılmış. Bu bile yeterli.
Türkiyedeki ilahiyat sorununu güzel bir şekilde ele almış
ilahiyat nasıl olmalı konusunda görüşlerin yer aldığı bir eser. fakat oldukça yüzeysel kalmakta ve kitap hacminin büyük çoğunlu betimsel istatistiklerden oluşuyor.