Ahmet Uluçay, kısıtlı imkânlarla “nasıl film çekerim” sorusuna cevap ararken sinemayı yeniden keşfetti. Yönetmenin bu gayreti sadece mevcut sinemanın tekrarı anlamına gelmiyordu. Tam tersine, yaşadığı toprakların masal ve efsane diliyle sinemayı yeniden kuran yönetmen, bir filmin nasıl bir dile sahip olması gerektiğine dair teorik meselelere de sahici ve somut açıklamalar getirdi.Kitap, Uluçay’ın tek uzun metrajlı filmiyle birlikte kısa filmlerini de farklı perspektiflerden değerlendiren yazılardan oluşuyor. Aynı zamanda, sanatın metaforik dilini kullanarak, estetik olandan hiç taviz vermeden, imkânsızlıklar içinde film çekmeye çalışan yönetmenin sinemanın çeperini nasıl genişlettiğini gösteriyor. “Yerli sinema” kavramının da irdelendiği kitapta, Uluçay’la ilgili kişisel tanıklıklar da yer buluyor.
Ahmet Uluçay sinemasının arka planı hakkında bilgi sahibi olmak ve bir adamın sinema aşkına tanıklık etmek isteyenler için harika bir çalışma. Ayşe Pay ve diğer yazarların ellerine sağlık.
Serinin diğer kitaplarının yeni baskısı yapılırsa çok memnun oluruz.
Ahmet Uluçay değerli bir yönetmendi ancak bu kitap onu olduğundan başka ve fazla biri olarak gösterme çabasında. Ne yazık ki sanatta kendilerine ideolojik uygun çıkışı arayanlar tarafından böyle yorumlanıyor.
Dünya sinema’sının babası Eisenstein ise Türk sinemasının babası da Ahmet uluçaydır. Yeni Türk sineması üzerine bilgi edinmek isteyenler için kesinlikle okunması gereken bir kitap.
Karbuz Kapuğundan Gemiler Yapmak filminin yönetmeni Ahmet Uluçay’ın sinema anlayıcı ve filmlerini nasıl çektiğini anlatan bu kitabı oldukça beğendim ve yararlı buldum. Kitapta ayrıca Ahmet Uluçay’ın çektiği kısa filmlerle ilgili yazılarda mevcut ve bu yazılarda oldukça faydalı. Kısıtlı bütçelerle ve köy yerinde nasıl film çekilir sorusunun cevabı bu kitapta gizli.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Ahmet Uluçay sinemasının arka planı hakkında bilgi sahibi olmak ve bir adamın sinema aşkına tanıklık etmek isteyenler için harika bir çalışma. Ayşe Pay ve diğer yazarların ellerine sağlık.
Serinin diğer kitaplarının yeni baskısı yapılırsa çok memnun oluruz.
Ahmet Uluçay değerli bir yönetmendi ancak bu kitap onu olduğundan başka ve fazla biri olarak gösterme çabasında. Ne yazık ki sanatta kendilerine ideolojik uygun çıkışı arayanlar tarafından böyle yorumlanıyor.
Güzel. Film kültürünü oluşturur. Diğer yönetmenlerin de kitabı stoklara girerse bahtiyar olurum.
Dünya sinema’sının babası Eisenstein ise Türk sinemasının babası da Ahmet uluçaydır. Yeni Türk sineması üzerine bilgi edinmek isteyenler için kesinlikle okunması gereken bir kitap.
Karbuz Kapuğundan Gemiler Yapmak filminin yönetmeni Ahmet Uluçay’ın sinema anlayıcı ve filmlerini nasıl çektiğini anlatan bu kitabı oldukça beğendim ve yararlı buldum. Kitapta ayrıca Ahmet Uluçay’ın çektiği kısa filmlerle ilgili yazılarda mevcut ve bu yazılarda oldukça faydalı. Kısıtlı bütçelerle ve köy yerinde nasıl film çekilir sorusunun cevabı bu kitapta gizli.